

HızlıGiriş Nedir?
HızlıGiriş, mobil uygulamalara veya web sitelerine girişlerinizde, cep telefonu numaranızı ya da e-posta adresinizi kullanarak hesabınızın doğrulamasını yapan, kolay ve son kullanıcılar için ücretsiz olan kullanıcı doğrulama platformudur.
Türkiye’deki tüm operatörlerin ve uluslararası dolaşım anlaşması bulunan dünya operatörlerinin kullanıcılarına açıktır.
Çoklu dil desteği mevcuttur.
Tek ve çift faktörlü doğrulama özelliği ile güvenlidir; uygulama ve servis sağlayıcıların tercihlerine göre; tek faktörlü ya da çift faktörlü doğrulama esnekliğine sahiptir.
Tüm cihazlarla uyumludur.
Cep telefon numarası değişen veya e-posta adresini kullanmayanlar, Bilgi Güncelleme yeteneği sayesinde cep telefonu numaraları üzerinden HızlıGiriş doğrulaması yapıp, e-posta adreslerini güncelleyebilirler; ya da HızlıGiriş’e kayıtlı e-posta adresleri üzerinden HızlıGiriş doğrulaması yapıp, cep telefonu numaralarını güncelleyebilirler. HızlıGiriş hesapları bu güncellemelerden etkilenmeyeceği için, kulanıcılar eski e-posta adresleri ya da cep telefonu numaraları ile giriş yaptıkları servislere yeni bilgileri ile de girmeye devam ederler.
Nasıl Kullanırım?
HızlıGiriş son kullanıcıları için;
· Giriş yapmak istediğiniz uygulama/servis ekranında HızlıGiriş butonuna tıklayın.
· Uygulamanın size sunduğu alternatiflerden birisini (Cep telefon numarası veya e-posta adresi) tuşlayıp, “Giriş yap” butonuna tıklayın.
· İlk defa HızlıGiriş kullanıyorsanız karşınıza çıkacak olan kullanıcı sözleşmesini imzalayın.
· Cep Telefon numarası ile yapılan girişlerde;
Telefonunuza gelen GSM Doğrulama ekranı üzerinden ONAYLA yaparak veya telefonunuza gelen 4 haneli tek kullanımlık şifreyi tuşlayarak hesabınızı doğrulamış ve servise giriş yapmış olursunuz.
· Eposta adresi ile yapılan girişlerde;
Kayıt olma aşamasında HızlıGiriş şifresi oluşturunuz,
Şifrenizi unutma ihtimaline karşılık kurtarma yapabilmek için güvenlik sorusu belirleyiniz.
Bu adımların ardından belirlediğiniz HızlıGiriş şifreniz ile servislere giriş yapabilirsiniz.
HızlıGiriş'i entegre etmek isteyen servis sağlayıcılar için;
HızlıGiriş’e entegre olmak için HızlıGiriş Geliştirici portal üzerinden tüm bilgilere https://hizligiris.turkcell.com.tr/tr/ linkine tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Servis Detayları
HızlıGiriş’i son kullanıcılar için ücretsizdir.
HızlıGiriş'in bitiş süresi yoktur. Kullanıcı sözleşmesini imzaladıktan sonra, uygulama ve servislerde var olduğu sürece kullanabilirsiniz.
Hızlı Giriş’ten dilediğiniz kadar faydalanabilirsiniz.
Nasıl İptal Ederim?
HızlıGiriş ile giriş yaptığınız servis veya uygulamada yer alan bir hesabınızı iptal etmek veya silmek için, o servislerin "Destek İletişim" noktalarına başvurabilirsiniz.
Şifre ile oluşturduğunuz bir HızlıGiriş hesabınızı kapatmak istiyorsanız; Giriş yapmak istediğiniz servis veya uygulamanın HızlıGiriş ekranında "Hesap Bilgilerini Güncelle" seçeneğine basarak Hesap Kapama işlemi yapabilirsiniz.
Bu işlemden sonra HızlıGiriş ile hesap doğrulaması yapan bazı uygulamalarda oturumunuz, çıkış işlemi yapana kadar devam edebilir.
HızlıGiriş’i daha sonra tekrar kullanmak isterseniz yeniden hesap açabilirsiniz.
HızlıGiriş, son kullanıcılar için ücretsizdir.
Entegrasyon yapan firmalar için sadece data paylaşımı tercih etmeleri durumunda , Geliştirici Portal Destek sayfasında belirtildiği şekilde ücretlendirilirler. Geliştirici Portal'e https://hizligiris.turkcell.com.tr/ adresinden ulaşabilirsiniz.
-
HızlıGiriş kullanıcı deneyimi nasıldır?
HızlıGiriş'i kullanarak servis sağlayıcıların web sitelerinin ya da aplikasyonlarının giriş sayfasında yer alan HızlıGiriş butonuna tıklayarak giriş işlemi başlatılır.
Ardından çıkan ekran üzerinde kullanıcılar cep telefonu numaralarını veya eposta adreslerini yazarlar
Sonrasında cep telefonlarına gelen Service Booster (Popup/Anında Cevap) ekranını onaylamaları ya da cep telefonlarına gelen şifreyi girmeleri yeterlidir. Eposta ile giriş yapılmışsa, eposta adreslerine gelen doğrulama mesajını okuyup , adreslerini doğrularlar.
Bazı Servis sağlayıcıların talebi üzerine kullanıcılardan şifre oluşturmaları beklenebilir. Bu oluşturulan şifre, HızlıGiriş şifresi olup HızlıGiriş kullandığınız her servis için tek’tir, aynıdır. -
HızlıGiriş'i hangi telefonlar destekler?
Kullanıcılar HızlıGiriş'i yalnızca akıllı telefonlarda değil, SMS altyapısı destekleyen tüm telefonlarda kullanabilirler.
SMS’in yanısıra, cep telefonlarının ekranına gelecek Onay mesajı özelliği olan Service Booster ile doğrulama yapabilmek için, telefonlarının Service Booster (Anında Cevap, PopUp) özelliğini desteklemesi gerekmektedir
-
Kullanıcılar HızlıGiriş hesaplarını nasıl silebilirler, ya da iptal edebilirler, ya da kapatabilirler?
HızlıGiriş ile giriş yaptığınız servis veya uygulamada yer alan bir hesabınızı iptal etmek veya silmek için, o servislerin "Destek İletişim" noktalarına başvurabilirsiniz.
Şifre ile oluşturduğunuz bir HızlıGiriş hesabınızı kapatmak istiyorsanız; Giriş yapmak istediğiniz servis veya uygulamanın HızlıGiriş ekranında "Hesap Bilgilerini Güncelle" seçeneğine basarak Hesap Kapama işlemi yapabilirsiniz.
Bu işlemden sonra HızlıGiriş ile hesap doğrulaması yapan bazı uygulamalarda oturumunuz, çıkış işlemi yapana kadar devam edebilir.
HızlıGiriş’i daha sonra tekrar kullanmak isterseniz yeniden hesap açabilirsiniz. -
HızlıGiriş bazen telefon numarası, bazen e-posta adresi soruyor. Bunun sebebi nedir?
Uygulama ve servis sağlayıcılar güvenlik ihtiyaçlarına göre tek faktörlü ya da çift faktörlü doğrulama yapmak isteyebilirler. Bu sayede son kullanıcıların güvenliğini artırmış olurlar. Detaylı bilgiye HızlıGiriş Geliştirici Portalinden ulaşabilirsiniz.
-
Hat tipi değişikliği, numara değişikliği , sim kart değişikliği ya da kayıtlı e-posta adresini kullanmama durumunda, kullanıcılar HızlıGirişi tekrar nasıl kullanabilir?
Cep telefon numarası değişen veya e-posta adresini kullanmayanlar, HızlıGiriş «Bilgi Güncelleme» yeteneği sayesinde cep telefonu numaraları üzerinden HızlıGiriş doğrulaması yapıp, e-posta adreslerini güncelleyebilirler.
Ya da HızlıGiriş’e kayıtlı e-posta adresleri üzerinden HızlıGiriş doğrulaması yapıp, cep telefonu numaralarını güncelleyebilirler.
HızlıGiriş hesapları bu güncellemelerden etkilenmeyeceği için, eski e-posta adresleri ya da cep telefonu numaraları ile giriş yaptıkları servislere yeni bilgileri ile de girmeye devam ederler. -
Ödeme tipi, numara ya da sim kart değişikliği durumunda HızlıGiriş nasıl kullanılır?
Ödeme tipi değişikliğinden HızlıGiriş kullanımı etkilenmez. Numara değişikliği durumunda, HızlıGiriş servisine kayıt olurken verdiğiniz e-postanızı yazarak cep telefonu numaranızı güncelleyebilirsiniz. Bu güncellemeleri, "HızlıGiriş Bilgilerini Güncelle" butonuna basarak yapabilirsiniz.
-
Internet Paylaşımı (personal hotspot) için HızlıGiriş yapmama gerek var mı, ücretli midir?
Cep telefonunuzdan Turkcell hattınızla Internet paylaşımı HızlıGiriş kullanmadan yapılabilir.
-
HızlıGiriş ile doğrulama yaparken cep telefonu ekranına gelen Onay mesajı nedir?
HızlıGiriş kullanımı sırasında cep telefonunuzun ekranına gelen service booster (Anında Cevap/Popup) , doğrulama işleminizi daha kolay yapmanızı sağlayan, HızlıGiriş’ten bağımsız bir operatör özelliğidir.
Service booster ile HızlıGiriş’i kullanabilmeniz için, hattınızın Turkcell’e ait olması, cep telefonunuzun Service Booster özelliğini desteklemesi ve hattınızın bu popup mesajları almaya açık olması gerekmektedir.
Hattınızın Service Booster’a açık olup olmadığını veya cep telefonunuzun bu özelliği destekleyip desteklemediğini öğrenmek için 532 Müşteri Hizmetleri’ni arayabilirsiniz. -
HızlıGiriş’i yalnızca Türkiye’deki operatörlerden hizmet alanlar mı kullanabilir?
HızlıGiriş Türkiye'deki tüm operatörlerin yanısıra, Turkcell'in uluslararası dolaşım anlaşması bulunduğu bütün operatörlerin kullanıcıları tarafından kullanılabilir.
-
HızlıGiriş’i web siteme veya mobil uygulamama nasıl entegre ederim?
HızlıGiriş Geliştirici Portali’nden (https://hizligiris.turkcell.com.tr) kayıt formunu doldurduktan sonra entegrasyon için gerekli dokümanlara ulaşabilirsiniz. Portal üzerinden API ve SDK entegrasyonlarına ulaşabilir; gerekli doğrulama parametre(ler)inizi belirleyebilir ve müşterilerinizden talep ettiğiniz verileri seçebilirsiniz. HızlıGiriş Geliştirici Portali’nden entegrasyon ile ilgili detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.
-
Cep Telefonu numarası veya e-posta adresi ile giriş, Bilgilerini Güncelle
İster Cep telefonu numaranız, isterseniz e-posta adresiniz ile hesabınızı oluşturabilir , seçiminize göre Giriş yapabilir, Hesap Bilgilerinizi Güncelleyebilirsiniz.
-
Kolayca Onayla
Cep telefonu numarası Turkcell hattı olan ve telefon modeli desteklenen kullanıcılar Anında Cevap ile onay vererek, doğrulama işlemini yapabilirler.
-
Anında Onayla
Anında Cevap ile onay vererek, doğrulama işlemini kolayca yapabilirsiniz.
-
Tek Kullanımlık Şifre ile Onayla
Kısa mesajla alacağınız Tek kullanımlık Şifreyi girerek hesabınızı doğrulayabilirsiniz.