SIKÇA SORULAN SORULAR

  • Islak imza gerektiren işlemleri ve başvuruları yerinizden kalkmadan, bulunduğunuz yerden yapabileceğiniz bir kurumsal çözümdür.
  • Turkcell Mobil İmza'yı destekleyen bir uygulama üzerinde elektronik imza atmak istediğinizde,
    • Uygulama ekranındaki İMZALA tuşuna basın. Bu tuşa bastığınızda, bilgiler hazırlanarak, imzalanmak üzere sim kartınıza gönderilir ve cep telefonu ekranınızda işlem bilgisi çıkar.
    • İşleme ait açıklamayı onaylamak için TAMAM'a basın.
    • Yaptığınız işlem için üretilen PARMAK İZİ'ni telefon ve bilgisayar ekranından eşleştirip TAMAM'a basın.
    • İşlemi imzalamak için Turkcell Mobil İmza şifrenizi girin ve TAMAM'a basın.
     
  • Mobil imza aboneleri aylık sınırsız kullanım için 8 TL’dir.
    Kurum içi servislere entegrasyon için müşteri yöneticinizle görüşerek detaylı bilgi edinilebilirsiniz. Servis entegrasyonu için “Mobil İmza Uygulama Sağlayıcı” sözleşmesinin imzalanmış olması gereklidir.
     
  • Abone olmak için bankanızın web sitesinden ön başvurunuzu yapabilir, TC Kimlik Numaranızı yazıp 2929’a yollayabilirsiniz. Kurumunuz bünyesinde Mobil İmza entegre etmek istemeniz durumunda ise müşteri temsilcinizle temasa geçebilirsiniz.
  • ÖN BAŞVURU
    • Anlaşmalı bankaların internet şubesinden, 532 ya da 0532 532 0000 Turkcell Müşteri Hizmetleri'ni arayarak ya da TC Kimlik Numaranızı yazıp 2929'a göndererek ön başvuru yapabilirsiniz.
    • Bankaların internet şubesi dışında bir kanaldan ön başvuruda bulunuyorsanız, yasal olarak geçerli kimliklerinizden herhangi birini (ehliyet, nüfus cüzdanı, avukat kimliği, pasaport ya da noter onaylı imza beyannamesinin aslı) başvuru sırasında yanınızda bulundurmanız gerekir. 
    • Hangi kuruluşlardan ön başvuru yapabileceğinizi Turkcell Müşteri Hizmetleri'nden öğrenebilirsiniz.
    • KamuSM Sertifikalı Mobil İmza abonesi olmak için ön başvuru, mevzuat gereği bağlı bulunduğunuz kurum aracılığıyla Tübitak Kamu Sertifikasyon Merkezine yapılmalıdır.
    • Ön başvuru sırasında adınız, soyadınız, vatandaşlık numaranız, doğum yeriniz, doğum tarihiniz ve mobil imzanızla kullanacağınız Turkcell hattınızı belirtmeniz istenir.

    BAŞVURU
    • Ön başvurudan sonra, ehliyet, nüfus cüzdanı, avukat kimliği veya pasaportunuzla dilediğiniz bir Turkcell İletişim Merkezi'ne başvurarak Turkcell Mobil İmza Sertifika Sahibi Taahhütnamesi'ni imzalamanız gerekir. Eğer ön başvuru Turkcell Müşteri Hizmetlerinden yapıldıysa, kimlik belgelerinden herhangi birini getirmeniz gerekir.
    • Turkcell Mobil İmza'nın kullanılacağı hat 4G LTE 128K sim karta sahip olmalıdır.
    • Turkcell İletişim Merkezi'ni ziyaretinizden birkaç gün sonra Turkcell Müşteri Hizmetleri sizi arar ve kimliğinizi teyit eder.
    • Turkcell Mobil İmza şifrenizi oluştururken kullanacağınız Başlatma Kodu, size telefonda iletilir ve Turkcell Mobil İmza aboneliğiniz aktive edilir.
    • Turkcell Mobil İmza başvurusu vekâletname ile yapılamaz.

    AKTİVASYON
    • Turkcell Mobil İmza'nız sim kartınızda aktive edildiğinde, telefonunuzun ekranında Mobil İmza menüsü belirir ve telefonda size iletilen Başlatma Kodu'nu girmeniz istenir.
    • Turkcell Müşteri Hizmetleri tarafından size iletilen Başlatma Kodu'nu girin.
    • Turkcell Mobil İmza için kullanmak istediğiniz şifrenizi belirleyin ve onaylayın.
    • Elektronik sertifikanız, Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcı tarafından yayınlanarak, mobil imzanız kullanıma hazır hale geldiğinde, SMS ile size bildirilir.
    • Coğrafi olarak bulunduğunuz yerin Turkcell merkezi arşivine olan uzaklığı ve iş yoğunluğuna bağlı olarak en geç 2 hafta içerisinde Turkcell Mobil İmza'nız aktif hale gelecektir. Turkcell Müşteri Hizmetleri sizi arayarak, servisi başlatabilmek için kullanacağınız Başlatma Kodu'nuzu paylaşacak ve siz de Mobil İmza'nızı belirleyerek kullanmaya başlayabileceksiniz. 
     
  • Mobil İmza’yı tüm Turkcell’liler kullanabilir.
  • TİM’lerden, Turkcell Müşteri Hizmetleri’nden, bankaların internet şubelerinden veya TC Kimlik Numaranızı 2929’a SMS göndererek yaptığınız Mobil İmza başvurularınızın abonelik sürecindeki durumunu DURUM yazıp 2929’a SMS göndererek takip edebilirsiniz.

     

  • Turkcell Mobil İmza başvurunuzu anlaşmalı kurumlarımızın internet şubelerinden ve ya Turkcell Müşteri Hizmetleri'ni arayıp yapabilirsiniz.
  • Mevzuat gereği, sadece kamu kurumu çalışanları Kamu Sertifikasyon Merkezinden Nitelikli Elektronik Sertifika alabilir.

  • Bankanızın internet sitesine girip aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:
    Akbank=>Tanımlamalar ve Başvurular => Mobil İmza İşlemleri
    Bank Asya=>Güvenlik Ayarları => Mobil İmza işlemleri
    Denizbank=>Güvenlik Yönetimi => Mobil İmza
    Finansbank=>Yüksek güvenlik ayarları => Mobil imza
    Fortis=>Kişisel tanımlamalar => Mobil İmza
    Garanti=>Tanımlamalar => Mobil İmza
    HSBC=>Başvuru Başvurular => Mobil İmza Başvurusu
    Kullanıma açma Güvenlik ayarları => Mobil İmza kullanım
    İş bankası=>Güvenlik => İleri güvenlik araçları => Mobil İmza
    Kuveyt Türk=>Güvenlik Ayarları => Mobil İmza
    Şekerbank=>Tanımlamalar => Mobil İmza işlemleri
    TEB=>Güvenlik Ayarları => Mobil İmza
    Tekstilbank=>Güvenlik Ayarları => Mobil İmza
    Türkiye Finans=>Şifre işlemleri => Şubesiz Bankacılık => Mobil İmza
    Yapı Kredi=>Güvenlik Ayarları => Turkcell Mobil İmza
  • Turkcell numaranız aynı kaldığı sürece daha önce mobil imza kullandıysanız ve herhangi bir sebepten daha sonra aboneliğinizi iptal ettiyseniz (Faturasız’dan Faturalı’ya geçiş, geçici olarak servisi kullanmamaya karar vermek gibi) 2929 kısa numarasına “yenile” mesajı yazıp gönderirseniz işlemleriniz önceki abonelik bilgileriniz kontrol edilerek hızlandırılır.
    Sim kart değişikliği nedeniyle Mobil İmza'nız iptal olduğunda Mobil İmza ekibi tarafından aranarak aboneliğiniz yenilenecektir.
  • Çalıştığı Kurum alanına yazılan kurum bilgisi artık kurum adına imza atılabilen uygulamalarda kullanılmak üzere sim karta tanımlanan elektronik sertifikaya kaydedilir. Bu nedenle müşteriden bazı ek evraklar alınacaktır. Bu evraklar temin edilmediği takdirde Çalıştığı Kurum alanına bilgi girilmemelidir. Çalıştığı Kurum alanına girilen kişi İmza Sirküleri yetkilisi ise İmza Sirküleri ve Ticaret Odası Belgesi alınması gerekir. İmza sirküleri yetkilisi değil ise İmza Sirküleri, Ticaret Odası Belgesi ve Vekâletname alınması gereklidir.
  • Kurumsal müşteriler için şirket yetkilisinin 4G LTE 128K sim karta geçiş işlemini yapması veya size vekâletname vermesi gerekir.
  • Turkcell Mobil İmza aboneliği sonucunda temin edilen Nitelikli Elektronik Sertifika'nın, imza sahibine has, özel hazırlanmış imza oluşturma verisi sadece sim kart üzerinde bulunan özel, yüksek güvenlik bölgesinde saklanır.
    Turkcell Mobil İmza servisi bu yüksek güvenlik bölgesinde saklanan imza oluşturma verisinin, yine bu bölgedeki bir yazılım tarafından kullanımı ile çalışır.
    Elektronik İmzalama işlemi, ancak bu yazılıma kullanıcının Turkcell Mobil İmza şifresini girmesi ile güvenli şekilde gerçekleşir. Turkcell Mobil İmza şifresi sim kart üzerinde kullanılır, hiçbir yere gönderilmez.
  • Şifrenizi unuttuğunuz zaman, 5090 kısa numarasına TC Kimlik numaranız ile başvuru sırasında vermiş olduğunuz anne kızlık soyadı/güvenlik kelimesinin ilk ve son harflerini aralarında boşluk bırakarak göndermeniz gerekmektedir (Örneğin; 15263748591 AK). Mesajı başarılı bir şekilde gönderdikten 3 gün sonra Turkcell Müşteri Hizmetleri tarafından () aranarak kimlik teyidinden geçeceksiniz. Bu adımdan sonra yeni şifrenizi kendiniz belirleyebilirsiniz.
    5090'a gönderilen bilgilerden herhangi biri veya tamamı hatalı olursa aynı gün içinde 3 kere deneme yapılabilir. Toplam 9 deneme sonunda halen hatalı bilgi gönderiliyorsa şifre yenileme süreci o müşteri için bloke edilir. Mobil İmza servisini kullanabilmek için aboneliğin iptal edilip en baştan abonelik sürecine girilmesi ve yeni bir elektronik sertifika alınması gerekir.
    5090'a numarasına göndereceğiniz mesajlar ücretsizdir. Şifre yenileme talebinizin başarı ile alınması sonucunda gelecek onay mesajıyla 1 SMS bedeli ücretlendirilir.
  • Turkcell Mobil İmza şifreniz altı basamaklı ve rakamlardan oluşan bir şifre olmalıdır. Kanunen şifrenizle yapılan işlemler, sizin tarafınızdan yapılmış sayılır.
    • Turkcell Mobil İmza şifrenizi başkaları tarafından kolayca tahmin edilemeyecek karmaşık bir şifre olarak belirlemenizi tavsiye ederiz.
    • Kolayca tahmin edilebilecek 111111 veya 123456 benzeri şifreler belirlemeniz, sistem tarafından engellenir.
  • • Telefonunuzun menüsünde Turkcell Menü'den Mobil İmza başlığı altında, “Şifre değiştir”'i seçin
    • "Mevcut şifreniz?" sorusunu şimdiki şifrenizi girerek yanıtlayın.
    • Eğer mevcut şifrenizi hatalı girerseniz, "Hatalı şifre. Lütfen tekrar deneyin" mesajı ile karşılaşacaksınız ve mevcut şifreniz tekrar sorulacak.
    • "Yeni şifreniz?" sorusuna belirlemek istediğiniz yeni şifrenizi girin ve yeni şifrenizi bir kere daha girerek doğrulayın.
    • Eğer yeni şifrenizi iki defa doğru olarak girmişseniz "Mobil imza şifreniz değişmiştir." mesajını göreceksiniz. Bu adımdan sonra belirlediğiniz yeni şifreniz geçerlidir.
  • Şifreniz üç hatalı giriş sonucunda bloke olursa, Parola kullanarak şifrenizi doğru girmek için iki deneme hakkı daha kazanabilirsiniz.
    •  Turkcell Müşteri Hizmetleri'ni arayarak sim kartınıza özel Parola'nızı öğrenin.
    • Telefonunuzun menüsünde, Turkcell Menü altındaki Mobil İmza başlığına girin ve Parola'yı seçip TAMAM'a basın.
  • Elektronik İmza kanun ve düzenlemelerine göre Elektronik İmza sahibinin elektronik imzaya ilişkin güvenliği E-Güven tarafından garanti edilir ve sigortalanır.

    Elektronik imza için kullanılan sertifikalara ilişkin süreçler Telekomünikasyon Kurumu'nun denetimi altındadır. Ayrıca, ilgili teknik altyapı ve işleyişlerin güvenliği, Türk Standartları Enstitüsü, İngiliz Standartları Enstitüsü gibi bağımsız üçüncü taraflarca ISO/IEC 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi standardına uyum açısından periyodik olarak denetlenir ve sertifikalandırılır.

    Turkcell Mobil İmza ile uyumlu çalışan 4G LTE 128K sim kartlar Elektronik İmza düzenlemelerinin şart koştuğu, alanının ileri güvenlik seviyelerinden biri olan CC EAL4+ Güvenlik Sertifikası'na sahiptir ve ileri gelişmişlikteki saldırılara karşı bile dayanıklıdır. İçinde taşıdığı imza oluşturma verileri kopyalanamaz. Ayrıca sim kartınızda kopyalamaya karşı G-MILENAGE algoritması kullanılır.

    Elektronik İmza, sizin oluşturduğunuz Turkcell Mobil İmza şifresinin telefon tuşları aracılığı ile sim kartın yüksek güvenlik bölgesinde çalışan uygulamaya girildiğinde atılır. Dolayısıyla Turkcell Mobil İmza kullanırken telefonunuza iletilen ve geri dönen mesajlar, doğrudan sim kartınıza ulaşır ve telefon üzerinde kaydedilmez.

  • 128K sim kartlarla 64K sim kartlar arasında hafıza açısından fark yoktur.  64K sim kartınızdaki numaralarınızın hepsi 128K sim kartınıza taşınır.
  • Her bir imzalama işleminde, o işleme özel bir işlem parmak izi oluşturulur. Güvenliğiniz için imzanızı tamamlamadan önce, telefondaki parmak izinin bilgisayar ekrandaki işlem parmak izi ile eşleştiriniz.
  • Turkcell Müşteri Hizmetleri'ni arayarak hattınızı geçici olarak kapatabilirsiniz. Hattınız kapalı iken, Mobil İmza servisi kullanılmaz.  Fakat zaten Turkcell Mobil İmza şifrenizi sizden başka kimse bilmediği için telefonunuz çalınsa bile güvende olursunuz.

    Bununla beraber, dilerseniz Mobil İmza aboneliğinizi de kapatabilirsiniz. Bu durumda, tekrar kartınızı aldığınızda, Turkcell Mobil İmza abonelik sürecini baştan tekrar etmeniz gerekir.

  • Hattınız uluslararası dolaşıma açıksa, Turkcell Mobil İmza'nızı kullanabilirsiniz, ancak yurt dışı kullanımda, bulunduğunuz ülkedeki operatöre bağlı olarak imzalama sonucu gönderdiğiniz mesajlaşma için ücret ödemeniz gerekebilir.
  • Mobil İmzanız sadece size özel sim kartınıza tanımlı olduğu için kullanamazsınız.
  • GSM şebekesi dışında olduğunuzda ya da aboneliğinizi etkileyen bir durum var ise, Turkcell Mobil İmza çalışmaz.
    İşlem özelinde hata alıyorsanız, imza işleminizi onaylamayın. Uygulamayı kapatıp bir süre sonra tekrar deneyiniz. Turkcell Mobil İmza'nızı kullandığınız uygulamada belirtilen süre içinde imza işleminizi onaylayın.
    Problem devam ediyor ise,   Turkcell Müşteri Hizmetleri'ni arayabilirsiniz.
  • "Elektronik Sertifika" ve "Nitelikli Elektronik Sertifika" nedir?Elektronik sertifika, imza sahibinin kimlik bilgilerini ve atılmış bir elektronik imzayı doğrulamak için gereken imza doğrulama verisini içeren, elektronik kayıt veya dosyaya verilen addır.
  • Elektronik İmza kanun ve düzenlemelerine göre, Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılar, kendi sorumluluk alanlarındaki Elektronik İmza süreçlerinden ve işleyişinden uçtan uca kusursuz sorumludur.
  • Evet, fatura detayında Mobil İmza abonelik bedeli 0 TL olarak yer alır.

  • Ocak 2007 itibarıyla mevcut olan E-imza mevzuatı aşağıda listelenmiştir. Mevzuattaki yenilik, eklenti ve değişiklikler hakkında Telekomünikasyon Kurumu'nun web sitesinden bilgi alınabilir (http://www.btk.gov.tr):
    • 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu (23 Ocak 2004 tarih ve 25355 sayılı Resmi Gazete)
    • Sertifika Mali Sorumluluk Sigortası Yönetmeliği (26 Ağustos 2004 tarih ve 25565 sayılı Resmi Gazete)
    • 2004/21 sayılı Başbakanlık Genelgesi (6 Eylül 2004 tarih ve 25575 sayılı Resmi Gazete)
    • 5070 Sayılı Elektronik İmza Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik (6 Ocak 2005 tarih ve 25692 sayılı Resmi Gazete)
    • Elektronik İmza ile İlgili Süreçlere ve Teknik Kriterlere İlişkin Tebliğ (6 Ocak 2005 tarih ve 25692 sayılı Resmi Gazete)
    • Zorunlu Sertifika Mali Sorumluluk Sigortası Genel Şartları (27 Ocak 2005 tarih ve 25709 sayılı Resmi Gazete)
    • Sertifika Mali Sorumluluk Sigortası Tarife ve Talimatı (27 Ocak 2005 tarih ve 25709 sayılı Resmi Gazete)

  • Ödeme tipi değişikliğinde Turkcell Mobil İmza iptal olmazken, numara değişikliğinde iptal olur.

    Devir işlemlerinde TCKN aynı kalmak koşulu ile aşağıdaki durumlarda Mobil İmza aboneliği iptal olmaz:

    • Şahıstan şahsa devir 
    • Şirketten şahsa devir 
    • Şahıstan şahıs şirketine devir 
    • Şahıs şirketinden şahsa devir 

    Şahıstan şirkete ve şirketten şirkete devirlerde Mobil İmza aboneliği iptal olur.

     

  • Turkcell Müşteri Hizmetleri’ni arayarak, mobil imza servisini anında iptal edebilirsiniz.
  • Turkcell Mobil İmza aşağıda ki listede yer almayan ve Turkcell onaylı tüm telefon modellerinde sorunsuz çalışmaktadır.

    Uyumsuz Telefon Modelleri
    • Acer ICONIATAB A501
    • Asus P525,P535
    • Benq M300, M350, M305, P50, P51
    • General Mobile FB1907, DTS11, DTS01
    • HP 514 ( Windows Mobile 6.0)
    • HTC EVO 3D
    • I-Mate Jam
    • Motorola F3
    • Nokia 5110, 6110
    • Raks 7530
    • Siemens CFX65
    • Sony Ericsson P910i, P800, P900 ( Çalışması düzenli değil)
    • Superphone SF-9080
    • MOBİLXP W28
    • SAMSUNG i200
    • ViewSonic VieePad 7

    Cihaza bağlı olarak Windows Mobile 6.1 işletim sistemi yüklü telefon modelleri Mobil İmza desteklemeyebilir.

    Aktivasyon yapılamayan ancak aktive edilmiş mobil imzanın kullanılabildiği telefon modelleri
    • Blackberry 7290
    • Panasonic GD90
    • Samsung N500, N620, R220, i750
    • Toshiba G500
    • Turkcell PDA Samsung i600
    • Motorola MPX220
    Windows mobile 6.0 dışında Uyumlu çalışan telefonlar modelleri
    • Benq E72
    • Moto Q
    • Turkcell Pda S620
    Çift hatlı cep telefonlarında Turkcell Mobil İmza sadece mobil imzanın kayıtlı olduğu sim kartın 1 numaralı sim kart yuvasına takılı olduğu zamanlarda çalışır.








Sayfayı kaydırın