Hızlı Giriş

Hızlı Giriş, cep telefonu numarası ya da eposta aracılığıyla sağlanabilen müşteri doğrulama servisidir.

Ücretsiz
İncele
Hızlı Giriş

Hızlı Giriş Nedir?

Hızlı Giriş, cep telefonu numarası ya da eposta aracılığıyla sağlanabilen müşteri doğrulama servisidir. 


Hızlı Giriş, servislerin web siteleri ve uygulamalarına entegre edilerek servisin kullanıcılarına GSM numarası; Eposta adresi veya her ikisini de (servisin kararı) sunar ve kendilerini doğrulayarak hesap oluşturmalarına ve giriş yapmalarına olanak sağlar.Doğrulama işlemi GSM ile girişte kişinin SIM kart sahipliği teyidi ile yapılırken epostalı deneyimde kullanıcılar belirledikleri Hızlı Giriş şifresi ile servislere giriş yaparlar.
· Kullanımı kolaydır, güvenilirdir ve hızlıdır
· Tüm cihazlar ile uyumludur. SMS altyapısı destekleyen tüm cihazlarda kullanılabilir.

Nasıl Kullanırım?

Hızlı Giriş kullanıcıları için:

1. Hızlı Giriş butonuna tıklayınız

    Servisler parametrik olarak “GSM ve eposta”; yalnızca GSM veya yalnızca eposta alternatiflerini kullanıcılarına sunabilirler.


2. Servisin size sunduğu alternatiflerden birini (GSM numarası veya eposta adresi) tuşlayıp, Giriş yap butonuna tıklayınız.


3. İlk defa Hızlı Giriş kullanıyorsanız karşınıza çıkacak olan kullanıcı sözleşmesini imzalamanız gerekiyor.


4. GSM numarası ile yapılan giriş işlemlerinde:
    I. Telefonunuza gelen interaktif ekrana (iOS’larda siyah; Android cihazlarda beyaz ekran olarak karşınıza çıkar) onay vererek veya telefonunuza gelen 4 haneli şifreyi tuşlayarak GSM sahipliğinizi onaylayınız.
    II. Onay sonrası servisin sizden istediği bilgileriniz karşınıza gelecek. Bu ekrandan hangi bilgileri paylaşmak istediğinizi ekranın sağ tarafında yer alan mavi tikler ile yönetebilir; hiçbir bilginizi paylaşmadan servislere giriş yapabilirsiniz.


5. Eposta adresi ile yapılan girişlerde:
    I. Kayıt olma aşamasındaysanız Hızlı Giriş şifresi ve şifre kurtarma için güvenlik sorusu belirlersiniz. Ardından Hızlı Giriş şifreniz ile giriş yapabilirsiniz.
    II. GSM numarası kullanılan deneyimdeki veri paylaşım ekranı epostalı deneyimde kullanıcının karşısına çıkmaz. GSM ve Eposta adresi bilgileriniz servis ile otomatik paylaşılır.

Hızlı Giriş'i entegre etmek isteyen servis sağlayıcılar için geliştirici portal linki: https://hizligiris.turkcell.com.tr/tr/

·       Ücret: Hızlı Giriş’i kullanmak tamamen ücretsizdir
·       Başlangıç-bitiş zamanı: Hızlı Giriş kullanıcı sözleşmesini imzaladıktan sonra serviste Hızlı Giriş’te var olduğu sürece kullanabilirsiniz. Bir bitiş zamanı yoktur.
·        Otomatik yenilenip yenilenmediği: Hızlı Giriş bir login servisi olup uygulama değildir; bu nedenle otomatik yenilenme özelliği bulunmamaktadır.
·       Ay içerisinde kaç kere faydalanabildiği: Hızlı Giriş’ten dilediğiniz kadar faydalanabilirsiniz.

Hızlı Giriş kullandığınız her bir mecrayla ilgili değişiklik işlemlerinizi ya da Hızlı Giriş hizmetini sonlandırma işleminizi Turkcell Çağrı Merkezi’nden gerçekleştirebilir.

Hem son kullanıcılar hem de servis sağlayıcılar için ücretsizdir.

  • Cep telefon numarası değişen veya e-posta adresini kullanmayanlar,  HızlıGiriş «Bilgi Güncelleme» yeteneği sayesinde cep telefonu numaraları üzerinden HızlıGiriş doğrulaması yapıp, e-posta adreslerini güncelleyebilirler.
    Ya da HızlıGiriş’e kayıtlı e-posta adresleri üzerinden HızlıGiriş doğrulaması yapıp,  cep telefonu numaralarını güncelleyebilirler.
    HızlıGiriş hesapları bu güncellemelerden etkilenmeyeceği için, eski e-posta adresleri ya da cep telefonu numaraları ile giriş yaptıkları servislere yeni bilgileri ile de girmeye devam ederler.

  • Çağrı Merkezi Çalışanı için Not: Hızlı Giriş entegrasyon sürecinde problem yaşayan müşterilerimize Çağrı Merkezi'nden destek verilememektedir. Problemin ilgili teknik/operasyon ekiplerine yönlendirilebilmesi için müşterileri "hizligiris@turkcell.com.tr " mail adresine şikayetlerini belirtmeleri konusunda yönlendirmenizi rica ederim. Kurumsal müşteri numarasını resetleme veya Dijital Operatör'e yönlendirme gibi işlemler yapılmamalıdır.

  • Uygulama ve servis sağlayıcılar güvenlik ihtiyaçlarına göre tek faktörlü ya da çift faktörlü doğrulama yapmak isteyebilirler.  Bu sayede son kullanıcıların güvenliğini artırmış olurlar. Detaylı bilgiye HızlıGiriş Geliştirici Portalinden ulaşabilirsiniz.

  • Cep telefonunuzdan Turkcell hattınızla Internet paylaşımı HızlıGiriş kullanmadan yapılabilir. 

  • HızlıGiriş servislerin doğrulama hizmeti olduğundan, bu hizmeti kullanmak istemediğiniz durumda o servisin mobil uygulaması veya web sitesi üzerindeki Destek veya Bize Ulaşın akışları üzerinden hesap iptalinizi talep edebilirsiniz.

  • Hızlı Giriş'i kullanarak web sitelerine ya da aplikasyonlara giriş yapmak son derece hızlı ve kolaydır. Son kullanıcıların Hızlı Giriş butonuna tıklayıp cep telefonu numaralarını veya eposta adreslerini yazmaları; ardından çıkan ekranı onaylamaları ya da cep telefonlarına gelen şifreyi girmeleri yeterlidir. Servis sağlayıcının talebi üzerine kullanıcılardan şifre oluşturmaları beklenebilir. Bu oluşturulan şifre Hızlı Giriş şifresi olup Hızlı Giriş kullandığınız her servis için tekildir.

  • Hızlı Giriş, hem cep telefonu numarası hem de eposta aracılığıyla sağlanabilen müşteri doğrulama servisidir ve kullanımı çok kolaydır.
    Hızlı Giriş servisi, kullanıcılarına verdiği hizmetin Hukuki koşullarını aktarabilmek ve bu koşulların da kullanıcılar tarafından kabulünü teyit edebilmek için diğer pek çok serviste de olduğu gibi ilk kullanımda son kullanıcı sözleşmesinin onaylanması gerekir.  
     
    Servis, kullanıcılarının dijital kimlik doğrulama deneyimini iyileştirmek için sürekli geliştirilmekte ve yenilenmektedir. Servise yeni yetenekler eklenmesi kullanım koşullarını da değiştirdiği için diğer servislerde de olduğu gibi kullanıcıların Hızlı Giriş son kullanıcı sözleşmesini birden fazla kez onaylamaları gerekebilir. Bu durumda Hızlı Giriş’in entegre olduğu servislere ‘’beni hatırla’’ seçeneği ile uzun süre giriş yapmış olan kullanıcıların tekrar giriş yapmaları, bu giriş sırasında da Hızlı Giriş son kullanıcı sözleşmesini onaylamaları gerekir. 

  • Hızlı Giriş Türkiye'deki tüm operatörlerin yanısıra, Turkcell'in roaming anlaşması bulunduğu bütün operatörlerin kullanıcıları tarafından kullanılabilir.

  • Kullanıcılar Hızlı Giriş'i yalnızca akıllı telefonlarda değil, SMS altyapısı destekleyen tüm telefonlarda kullanabilirler.

    SMS’in yanısıra, cep telefonlarının ekranına gelecek Onay mesajı özelliği olan Service Booster ile doğrulama yapabilmek için, telefonlarının Service Booster (Anında Mesaj, PopUp) özelliğini desteklemesi gerekmektedir

  • HızlıGiriş hesap silme talepleri için akış şu şekildedir;
    Öncelikle HızlıGiriş farklı servis ve uygulamaların entegre olduğu bir ara hizmet olduğu için, buraya gelen silme/iptal/kapama şikayetlerinde, HızlıGiriş kullanan servis ve uygulamaların L2’sinden gelmesi beklenir(örnek GamePlus L2 ekibinden). 

    Eğer direkt HızlıGiriş ile ilgili bir silme talebi gelmişse(örneğin HızlıGiriş servisini kapatmak istediğine dair bir talep gelmişse) , bu durumda müşteriye şu soru sorulabilir :
    “Merhabalar, Doğru yönlendirme yapabilmemiz için HızlıGiriş ile giriş yaparak kullandığınız servis veya uygulama ismini paylaşabilir misiniz?”
    Müşteri bu soruya bir servis ismi ile cevap veriyorsa, o entegre servisin L1’ine yönlendirme yapılır.Gerekirse entegre servisin L2’sinden, HızlıGiriş L2’sine aktarma yapılabilir.
    Eğer müşteri bir servis ismi söyleyemez ve sadece kendisine gelen mesajlar nedeniyle iptal etmek istediğini söylerse, bu durumda HızlıGiriş L2’sine yönlendirme yapılabilir.

  • Ödeme tipi değişikliğinden Hızlı Giriş kullanımı etkilenmez. Numara değişikliği durumunda Hızlı Giriş servisine kayıt olurken verdiğiniz e-postanız üzerinden cep telefonu numaranızı güncelleyebilirsiniz.

  • Hızlı Giriş Geliştirici Portali’nden (https://hizligiris.turkcell.com.tr/tr/) kayıt formunu doldurduktan sonra entegrasyon için gerekli dokümanlara ulaşabilirsiniz. Portal üzerinden API ve SDK entegrasyonlarına ulaşabilir; gerekli doğrulama parametre(ler)inizi belirleyebilir ve müşterilerinizden talep ettiğiniz verileri seçebilirsiniz. Hızlı Giriş Geliştirici Portali’nden entegrasyon ile ilgili detaylı bilgiye ulaşabilir; hizligiris@turkcell.com.tr adresine eposta göndererek problemlerinizle ilgili iletişime geçebilirsiniz.
  • Hızlı Giriş, kayıt olma ve giriş yapma işlemlerinde verilerini servisler ile paylaşabilmek için kullanıcılarından onay alır ve bu işlem bir kez gerçekleşir. Servisler ile veri paylaşımında her servisin kayıt olma işleminde servis ile Hızlı Giriş üzerinden paylaşılacak bilgiler kullanıcının karşısına çıkar ve kullanıcı bu paylaşım ayarlarını ekranın sağ tarafında bulunan mavi tikler aracılığı ile yine servis bazlı yönetir.

  • Kullanıcı daha önceden bu E-maili kendisi başka bir GSM numarasıyla Hızlı Giriş sistemine kaydetmiştir ve hatırlamıyordur. Bu durumda kullanıcı ‘’Bilgi Güncelleme’’ ekranından gerekli revizyonları yapar. Yani başa dönüp bu E-mail ile giriş yaparak bilgi güncelleme akışında yeni GSM numarasını kaydeder. 

  • Bu uyarı ile 2 durumda karşılaşılır;

    • Kullanıcı daha önceden bu numarayı kendisi başka bir e-posta adresiyle Hızlı Giriş sistemine kaydetmiştir ve hatırlamıyordur. Bu durumda kullanıcı ‘’Bilgi Güncelleme’’ ekranından gerekli revizyonları yapar. Yani başa dönüp bu numara ile giriş yaparak bilgi güncelleme akışında yeni e-postasını kaydeder.
    • İlgili cep telefonu numarasının sahipliği değişmiş yani kullanıcıdan önce başka bir kullanıcı tarafından Hızlı Giriş’te kullanılmış ve sistemde kaydı oluşmuştur. Bu durumda kullanıcı artık numarayı kendisi kullandığı için işlemine devam eder ve kendi e-postası ile cep telefonu numarasını kaydederek ve doğrulayarak kendi Hızlı Giriş hesabının kaydını oluşturur. Bu durumda cep telefonu numarasının eski sahibinin yeni hesaba erişmesi mümkün değildir.

    Yukarıdaki her iki durumda da cep telefonu numarasının kime ait olduğu bilgisi Kişisel Verileri Koruma Kanunu gereği kullanıcı ile paylaşılamaz.

  • Kullanıcı hızlı giriş butonuna bastıktan sonra açılan ekrandan GSM ya da E-mailini girer ve Hızlı Giriş son kullanıcı sözleşmesini imzalamamışsa son kullanıcı sözleşmesini imzalayarak login işlemine devam eder.  
     
     
    Son kullanıcı giriş yapmaya çalıştığı serviste Hızlı Giriş butonuna basar. Dilerse cep telefonu dilerse e-posta bilgisi aracılığı ile servise giriş yapar. Eğer giriş yaptığı serviste yeni bir kullanıcı gibi karşılanmış, eski bilgileri ya da kullanım alışkanlıkları (Fizy’de müzik listesi, Dergilik’te dergi listesi gibi) görülemiyorsa kullanıcı yeni bir Hızlı Giriş hesabı oluşturmuş demektir. Kullanıcının eski hesabına geri dönebilmesi için Hızlı Giriş’te;

    • ‘’Bilgi güncelleme’’ linkini tıklamalı
    • Şifresini girmeli
    • Kayıtlı cep telefonu numarası ve e-posta bilgilerini kontrol etmeli. Eğer güncellenmesi gereken bilgiler varsa güncellemelidir.
    • Eğer cep telefonu numarası güncellemek istiyorsa e-postasına gönderilen şifreyi girmeleri, e-posta bilgisini güncellemek istiyorsa da kayıtlı cep telefonu numarasını onaylayarak yeni e-posta adresleri ile kullandıkları cep telefonu numaralarını aynı hesaba tanımlamış olurlar. Sonraki süreçlerde de cep telefonu ya da e-posta bilgileri değişirse ‘’Bilgi Güncelleme’’ ekranından değiştirebilirler.

  • HızlıGiriş kullanımı sırasında cep telefonunuzun ekranına gelen service booster (anında mesaj/popup) , doğrulama işleminizi daha kolay yapmanızı sağlayan, HızlıGiriş’ten bağımsız bir operatör özelliğidir.
    Service booster ile HızlıGiriş’i kullanabilmeniz için, hattınızın Turkcell’e ait olması, cep telefonunuzun  Service Booster özelliğini desteklemesi ve hattınızın bu popup mesajları almaya açık olması gerekmektedir.
    Hattınızın Service Booster’a açık olup olmadığını veya cep telefonunuzun bu özelliği destekleyip desteklemediğini öğrenmek için 532 Müşteri Hizmetleri’ni arayabilirsiniz.

Kapat
Yardım ister misiniz?