turkcell.com.tr’ye devam et

KONUŞMACILAR

BRAD TEMPLETON

Mucit, Fütürist

Singularity University Bilişim ve Network’ler Başkanı

Google’ın Otonom Arabalar vizyonuna yön veren Brad Templeton, ilerlemeyen trafikte acımasızca ilerleyen zamanımızı değerli kılmak için çalışan en büyük zihinlerden biri.

Acı gerçek şu ki, çalışmaya ayırdığımız zamanın yaklaşık %20’sini ulaşıma harcıyoruz. Günlük yaşamımızda hiç de küçümsenmeyecek bir yer kaplayan bu zaman dilimini; görüntülü toplantılara, yüz yüze sohbetlere veya favori dizimize ayıracağımız günler, sandığımızdan çok daha çabuk gelecek gibi...

Zira bilgisayarların her 2 yılda bir hızlarını 2’ye katladığına dayanan Moore Kanunu, Brad’in geliştirmekte olduğu akıllı otomobil teknolojileri için de geçerli. Vizyoner pilotunuzla 4.5G hızında bir yolculuğa çıkmak için, kemerlerinizi sıkı bağlayın!

Oturum: Hem Oto Hem Mobil

RICHARD DOBBS

Ekonomist, Araştırmacı

McKinsey Global Institute Başkanı

McKinsey Londra’nın kıdemli ortaklarından Richard Dobbs, global ekonomi hakkında bildiklerimizi alt üst etmeye gelen “mahşerin 4 atlısı”nı kovalayan bir zamane şövalyesi.

Richard, dünyayı yeniden şekillendirecek bu 4 çetinceviz gücün; gelişmekte olan pazarlar, ivmelenen teknoloji, yaşlanan dünya nüfusu ve git gide artan veri, sermaye, ürün ve insan akışı olduğunu söylüyor.

Gana’nın Kumasi şehrini veya Brezilya’daki Santa Katerina’yı hiç duydunuz mu? Duysanız iyi olur çünkü Richard’ın No Ordinary Disruption adlı kitabında bahsettiği gibi; araştırmalar gelecek yıllarda ekonomik büyümenin %50’sinin, gelişmekte olan ülkelerdeki 440 şehirden geleceğine işaret ediyor. 2025 yılına geldiğimizde Çin’deki Tianjin şehrinin GSMH’sinin, tüm İsveç’inkini geçeceği tahmin ediliyor.

Zaman, her seviyedeki yönetici ve liderin, varsayımlarını ve içgüdülerini sıfırlama zamanı. Eski dünyaya ait zırhlarınızdan kurtulun ve Bay Dobbs’la yeni dünyayı fethetmeye hazır olun!

Oturum: Bu Öyle Böyle Bir Değişim Değil!

MARTIN REEVES

Stratejist, Yazar

Boston Consulting Group (BCG) Strateji Enstitüsü Başkanı

Strateji diyince, akla ilk gelen oyun satrançtır. Rakibinizi iyi analiz etmeniz ve 10 hamle sonrasını düşünmeniz gerekir. Başarıyı hedefleyen şirketler için de bu durum farklı değildir. Geleneksel stratejide; ölçek ekonomisi, pazarda ilk olma avantajı ve sorun çözme sanatı ön plandadır.

Fakat 4.5G devrimiyle daha da hızlanacak olan günümüz iş dünyasında mücadele etmek, pinpon hızında satranç oynamaya benziyor. 3 ayda oluşturulan stratejiler 3 dakikada alt üst olabiliyor.

İşte bunun için, “Stratejinizin Stratejiye İhtiyacı Var” diyor Bay Reeves. 2015’te aynı isimle yayınladığı kitabında, günümüz şirketlerinin stratejik ihtiyaçlarına farklı sorularla yaklaşıyor: Büyük mü, hızlı mı olmalı? Stratejinizi gömen teknoloji, nasıl avantaja dönüştürülür?

Zirve katılım stratejinizi hızla gözden geçirin ve bu oturumu sakın kaçırmayın!

Oturum: Teknolojinizin Stratejiye İhtiyacı Var

ANOUSHEH ANSARİ

Uzay Turisti, Girişimci

Prodea Systems Kurucusu ve CEO’su

Denilen o ki, dünyaya uzaydan bakma şansına sahip olmuş insanlar, apayrı bir gerçekliği keşfederler. Gezegenimizdeki envai çeşit yaşamın, türümüzün ve doğamızın aslında bir bütün olduğunu, Carl Sagan’ın tabiriyle “soluk mavi bir nokta”dan ibaret olduğunu anlarlar.

Anousheh, hepimiz gibi küçüklüğünde yıldızları seyrederek hayaller kurdu. Hayallerinin peşini bırakmadı ve 2006’da uzaya giden ilk sivil kadın oldu. Bununla da kalmadı, soluk mavi noktayı herkesin görebilmesi için, uzaya çıkacak ilk tekrar kullanılabilen uzay aracını icat edene 10 milyon dolar ödül verecek X-Prize programına sponsor oldu.

Yeryüzünde teknoloji, gerek iş gerek günlük yaşam ihtiyaçları sebebiyle çok hızlı ilerlese de, konu uzay olunca, işler değişiyor. Havacılık endüstrisinin uzay endüstrisine uyarlamasında büyük rol oynayan Anousheh Ansari’nin nefes kesen hikayesini dinlemek için geri sayım başlıyor...

Oturum: Uzay Yolcusu Kalmasın!

ROB DEMBITZ

İletişimci, Finansçı

Cannes Innovation Direktörü

Poster, ilan, broşür... Sonra radyo spotu, sinema ve TV reklamları... Modern reklamcılığın “geleneksel” mecralarında bugün ulaştığımız ustalık seviyesi, Sanayi Devrimi’nden bu yana edindiğimiz pazarlama deneyiminin eseri.

Bilişim Devrimi’yle tanıştığımız dijital pazarlamada ise, henüz çaylak sayılırız. Zira, bu defa yeniliklerin ardı arkası kesilmiyor. Reklamcılar bir teknolojiyi kurcalarken, bir diğeri çıkıveriyor. Prodüksiyon ve dağıtımın kolaylaşmasıyla yaşanan dijital içerik patlaması ve Big Data’nın getirdiği acımasız ölçülebilirlik de cabası.

Rob Dembitz, Reklamın Oskarları sayılan Cannes Lions Yaratıcılık Festivali ve diğer Lions organizasyonlarının İnovasyon Direktörü. Dijital dünyada yaratıcılıkla farklılaşmanın ne demek olduğunu en iyi bilen isimlerden biri olan Rob, Fatoş Karahasan ile ortak bir seansta karşımıza çıkacak.

62’den tavşanı herkes yapar. Siz asıl 0 ve 1’den nasıl yapılacağını öğrenmek için Rob’a, seansta kulak verin!

Oturum: Tasarım Teknolojiyle Buluşunca

BARRY JAMES

Girişimci, Finans Uzmanı

Crowdfunding Centre Kurucu ve CEO’su

İmece usulünü bilirsiniz. Dünya geliştikçe değerini daha da iyi anladığımız; beslemeden üretime, her konuda öykündüğümüz köy yaşamının, ortaklaşa inşa şeklidir imece. Bir de “salma” vardır; imecenin finansman versiyonu. Tüm köy, ortak bir havuza para koyar ve her çeşit ihtiyaca fon sağlanmış olur.

Barry James, yeni dünyanın en başarılı, en sevilen muhtarlarından. Crowdfunding Centre adlı kitlesel fonlama organizasyonunun kurucusu ve CEO’su olan Barry, internet üzerinde gelişen yıkıcı iş modelleri ve yeni fonlama teknikleri konularında danışmamız gereken uzman.

Gel Barry, bize yeni nesil salmadan bahset!

Oturum: İmecenin Globali; Kitlesel Fonlama

Dr. FATOŞ KARAHASAN

Marka Danışmanı, Yazar

İstanbul Bilgi Üni. Öğretim Görevlisi

Türkiye’de dijital devrimi büyük bir coşkuyla karşıladık ve pek de durulacağa benzemiyoruz. 2015 verilerine göre ülkelerin toplam internet kullanıcı nüfuslarına oranla, Twitter ziyaretçileri arasında 2., Facebook’takiler arasında 3. ve Youtube’dakilerde 4. sıradayız.

Adeta 4.5G hızında gelişen dijital pazarlamanın ülkemizdeki en yetkin isimlerinden olan Dr. Fatoş Karahasan, uluslararası reklam şirketlerinde 14 yıl yöneticilik yaptıktan sonra, şimdilerde şirketlere stratejik yönetim danışmanlığı yapıyor ve üniversite öğrencilerine pazarlama odaklı dersler veriyor.

Rob Dembitz’le beraber katılacağı seansta, Dr. Fatoş Karahasan’dan Digital Marketing’in Türkçesi’ni öğrenmek için yer kapmayı unutmayın!

Oturum: Tasarım Teknolojiyle Buluşunca

Dr. ECMEL AYRAL

Stratejik Yönetim Uzmanı

Boğaziçi Üni. & Bilgi Üni. Öğretim Görevlisi

Dijitalleşmenin iyiden iyiye hız kazandığı günümüzde, gerekli gereksiz bir sürü bilgi ve içerik dört yanımızı sarmış durumda. Döndüğümüz her köşede başka bir görsel, başka bir yazı beliriyor; her yerden farklı bir sinyal fışkırıyor. Bu veri akışına can mı dayanır?

Organizasyon ve Kaos teorileri uzmanı Dr. Ecmel Ayral, kendini öğretme ve öğrenme kavramını sorgulamaya adamış bir “daimi öğrenci”. Öğrendiğini silerek yeniden öğrenme döngüsü yaratmak üzere Unlearn-X modelini geliştirmiş ve bu modelle online ve hibrit eğitim içerikleri oluşturuyor.

Turkcell Akademi ise her an her yerden Dijital Öğrenmenin avantajını kitlelerin hizmetine sunarak dijtlalleşmenin avantajını yaşatarak daimi öğrenmenin anahtarını sunuyor.

Oturum: Bir Dijital Eğitim Macerası: "Öğren, Unut, Yeniden Öğren"