SIKÇA SORULAN SORULAR

  • Turkcell Mobil Ödeme, anlaşmalı üye işyerlerinden gerçekleştirdiğiniz alışveriş ve ödemelerinizi tek bir SMS ile kolay, hızlı ve güvenli bir şekilde gerçekleştirmenizi sağlayan servistir.
  • Bireysel faturalı aboneler için Oyun, Arkadaşlık, Dijital Ürün gibi dijital kategorideki üye iş yerleri için aylık limitler 200 TL ile 300 TL arasında değişkenlik gösterebilir. Bu limitler geçmiş fatura tutarı ortalamaları, otomatik ödeme talimatı verip vermemiş olmaları, Turkcell abonelik yaşı gibi değişkenler kullanılarak hesaplanmaktadır.


    Bireysel faturalı aboneler için fatura kesimini takip eden 5 gün içerisinde limitler yenilenir. Ön ödemeli hatlar için Turkcell Mobil Ödeme aylık limiti 360 TL’dir. Ön ödemeli hatların limitleri her ayın ilk 3 günü içerisinde yenilenir.

    Bireysel faturalı aboneler için abonelik yaşı 90 gün altındaki aboneler için aylık limit 25 TL‘dir. Turkcell Mobil Ödeme ile tek seferde 70 TL’ye kadar işlem yapabilirsiniz.

    Bireysel faturalı hat sahiplerinin mobil ödeme limitleri hat bazlı yerine müşteri bazlı olarak hesaplanmaktadır. Örneğin birden fazla bireysel faturalı hattı olan müşteri için bu maddede belirtilen limitler tüm hatların toplamının limiti anlamına gelmektedir. Müşterinin limiti 200 TL ise abonenin hatlarından bir tanesi 180 TL’lik harcama yapmışsa diğer hatları en fazla 20 TL’lik işlem yapabilir.

    Özel limitler ise şu şekilde belirlenmiştir. Oasis, Gamesilk ve Steam isimli üyeişyerlerinde limitler müşteri bazlı 0 TL ile 200 TL arasında değişiklik gösterebilir. Akaryakıt (Shell istasyonlarındaki akaryakıt ödemelerinde) ve Bitaksi servislerinde bu limit herkes için 300 TL, Setcard servisinde herkes için 50 TL olarak belirlenmiştir.

  • Turkcell Mobil Ödeme’yi kullanabilmeniz için Turkcell hattınızın bu işleme açık olması gerekmektedir. Yeni bireysel Turkcell aboneleri herhangi bir işlem yapmadan mobil ödeme işlemlerini gerçekleştirebilirler. Hattınızın bireysel abonelik sözleşmesi esnasında Turkcell Mobil Ödeme’ye kapalı olmasını tercih ettiyseniz mobil ödeme işlemi gerçekleştirirken işleme verdiğiniz onay SMS’i ile aynı zamanda hattınızı mobil ödemeye de açabilirsiniz. Turkcell bireysel hattınızı mobil ödemeye açtırmak için 2222’ye MOBILODEME AC yazıp, gönderebilirsiniz.
  • Turkcell Mobil Ödeme’de sadece onay için gönderilen kısa mesaj 50 Kuruş olarak ücretlendirilir. Üye işyerlerinden yaptığınız alışverişlerde ödeme esnasında Turkcell Mobil Ödeme’yi seçtiğiniz takdirde cep telefonunuza onay SMS’i gelecektir. Bu SMS’e onay verdikten sonra ödemeniz gerçekleşecektir. Gerçekleşen alışverişin bedeli faturalı hatlarda Turkcell faturasına yansır, faturasız hatlarda ise TL bakiyesinden düşer. Turkcell Mobil Ödeme ile yapılan alışverişler Özel İletişim Vergisi (ÖİV)’ne dahil değildir.
  • Turkcell Mobil Ödeme’yi, hattı bu işleme açık ola tüm bireysel Turkcell aboneleri kullanabilir.
  • Avans TL bakiyeniz ile Turkcell Mobil Ödeme servisini kullanamazsınız.
  • Turkcell MobilÖdeme servisini kullanmak için Mobil İmza servisine üye olmanız gerekmez.
  • Turkcell faturanızda yaptığınız ödemeleri “Mobil Ödeme” başlığı altında görebilirsiniz. Ön ödemeli hat sahipleri ise müşteri hizmetlerini 532’den arayarak mobil ödeme işlem tarihçesini sorgulayabilirler.
  • Taksitlendirme yapılan faturanın son ödeme tarihi geçmediyse yararlanabilir. Ancak önceki dönemden gelen borçları varsa yararlanamaz.

  • Turkcell Mobil Ödeme tüm cep telefonları ile uyumludur.
  • Hayır. Mobil sayfalar dışında SMS ile onay alınır. Normal sms ile onay alınan kurguların dışında mobil cihazlardan yapılan WAP/Mobil Site abonelikleri onaylarında sms ile değil sayfa üzerinden iki tık ile alınır: Müşteri önce tutarı ve şartları okuduğuna bir checkbox tıklar ve sonrasında “Devam” butonuna tıklar.

  • Alışveriş yaptığınız işyerinin müşteri hizmetleriyle iletişime geçmelisiniz.
  • Kısa mesaj içinde ödeme yaptığınız firmanın beklemediği hatalı kelimeler olabilir veya aylık limitinizi doldurmuş olabilirsiniz.
  • Turkcell Mobil Ödeme’yi kullanabilmeniz için öncelikle Turkcell hattınızın bu işleme açık olması gerekmektedir. Hattınızı Turkcell Mobil Ödeme’ye ücretsiz açtırmak için 2222’ye MOBILODEME AC yazarak SMS atmanız yeterlidir. Eğer daha önce hattınızı Turkcell Mobil Ödeme’ye kapattıysanız, tekrar açmak için Turkcell Müşteri Hizmetleri'ni aramanız veya en yakın Turkcell İletişim Merkezleri’ne başvurmanız gerekmektedir.
  • Alışverişinizle ilgili tüm soru ve talepleriniz için ödemeyi yaptığınız üye işyerinin müşteri hizmetleriyle iletişime geçmelisiniz.
  • Böyle bir durumda acilen Hesabım'dan, Turkcell Müşteri Hizmetleri'nden veya en yakın Turkcell İletişim Merkezleri’nden hattınızı geçici olarak iletişime ve Turkcell Mobil Ödeme’ye kapatmalısınız.
  • Hattınızı Turkcell Mobil Ödeme’ye kapatmak için MOBILODEME IPTAL yazarak 2222’ye kısa mesaj atabilir veya Hesabım'ı ziyaret edebilirsiniz.
  • TurkcellMobilÖdeme iş ortağı olarak toplayıcı firmalar ile birlikte çalışmaktadır. Toplayıcı firmalar, Turkcell Mobil Ödeme servisini kullanmak isteyen işyerleri ile ilgili her türlü ilişkiyi yürütmekle görevlidir. Detaylı bilgi için tıklayın: http://www.turkcellpartner.com/default.aspx

  • Ön ödemeli hat aboneleri, Turkcell Mobil Ödeme kullanan bahis sitelerinde içinde bulunulan ay içerisinde toplam en fazla 100 TL tutarında işlem yapabilirler. Ayrıca aynı cep telefonu numarası ile 1 ay içerisinde 100 TL üzerinde işlem yapılmasına izin verilmez ve işlem talepleri reddedilir. Bir üyelik hesabından, aynı ay içerisinde Mobil Ödeme Servisi ile en fazla 2 farklı cep telefonu numarasından işlem yapılabilir. Abonelerin vep telefonu numaralarını değiştirmelerine izin verilse dahi (iletişim bilgilerini güncelleme ihtiyacı vb. nedenlerle) bu yeni hatlarla Mobil Ödeme Servisi işlemi yapılamaz. Her ayın ilk günü, bu numaraların değiştirilmesine veya daha önce değiştirilen numaraların Mobil Ödeme Servisi işlemlerinde kullanılmasına izin verilir.








Sayfayı kaydırın