​L’Oréal, satış ve dağıtım operasyonunu Turkcell Mobil Saha Çözümleri ile %30 hızlandırdı.

Faaliyet gösterdiği diğer 130 ülke gibi Türkiye’de de geniş bir satış ağına sahip olan L’Oréal, saha satış, bayi ve dağıtım operasyonlarına Turkcell Mobil Saha Çözümleri ile verimlilik kazandırıyor.

 

Firma

L’Oréal Türkiye

İhtiyaç

Satış ve dağıtım operasyonunda bütünlük ve kalite sağlamak.

Proje

Satış ve bayi çalışanlarının merkezi sistemlere erişiminin sağlanarak, tüm işlemlerini sahadan hızlı ve güvenli bir şekilde gerçekleştirebilmeleri sağlandı.

Kapsam

81 İlde, 15 Bayi, 227 Saha Çalışanı

Çözüm

Turkcell Mobil İnternet, Saha Otomasyon Yazılım ve Uygulaması (EnRoute Panorama, Univera), Tablet
 

1909 yılında kurulan ve neredeyse 30 yıldır Türkiye’de de faaliyet gösteren L’Oréal, 4 farklı ana birim altında 30’a yakın markayı önetiyor. L’Oréal tüketici, lüks, aktif kozmetik ve profesyonel ürün gruplarına ayrılan markalarını eczane, market ve kuaförlerde son kullanıcı ile buluşturuyor.
Hızlı tüketim malzemeleri sektörünün artan temposu ile L’Oréal’in saha operasyonları da her gün genişliyor ve hızlanıyor. Firmanın 26 kişilik satış temsilcisi ve 15 bayiden oluşan dağıtım ağının verimli ve etkin yönetimi ise firmanın temel önceliklerinden birini oluşturuyor.
Bu ekiplerin ziyaretlerinde başta fiyat ve stok olmak üzere güncel bilgilere anında ulaşabilmelerinin yanı sıra, teslimat sürelerini kısaltabilecek her yenilik başarıya giden yolda stratejik önem taşıyor.

 

L’Oréal’in stratejik ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği öngörü ve vizyonu, Turkcell’in çözüm ve partner ekosistemi ile birleştiğinde, 5 aşamalı bir proje doğdu. Her aşamada satış ve dağıtım ağının başka bir kilit noktasının mobil terminallerle entegrasyonu sağlandı.
Uygulama ve yazılım entegrasyonu akabinde 150 kişilik merchandising ekibine mobil cihaz, 26 kişilik distribütör kanalı satış temsilcisine de tablet ve Turkcell Mobil İnternet sağlandı. Böylece artık L’Oréal temsilcileri satış ziyaretleri ve aktiviteleri kapsamında gerekli duyulan tüm işlemleri anında gerçekleştirebilirken, diğer saha ekipleri merkez ile çift yönlü veri akışı sağlayarak gereken tüm operasyon bilgilerini anında iletiyor.

 

Proje ile satış ve dağıtım ağının yönetiminin yanı sıra anlık bilgi alışverişi ve raporlama amaçlandı.
Proje ile sağlanan faydalar:

  • Satış ve stok durumunun anlık takibi,
  • Sahadan alınan siparişlerin anında distribütör ve merkez tarafından görülebilmesi,
  • Stok ve iskonto tanımlarının sahaya anında indirilebilmesi,
  • Kapatılmayan satışlarda nedenlerin tespit edilebilmesi ve aksiyon alınması,
  • Distribütörlerin çalışma prensiplerinin standart hale getirilmesi,
  • Raporların ilgili tüm ekiplere otomatik ulaştırılması,
  • Rota optimizasyonu ile trafikte geçirilen vaktin azaltılması, müşterilere daha hızlı hizmet sunulabilmesi.

BENZER İÇERİKLER

Morhipo.com

Morhipo.com

Morhipo.com altyapısını nasıl anlık yönetiyor?

İncele

Odeabank

Odeabank

Odeabank ürün tanıtımında nasıl %20'nin üzerinde geri dönüş sağladı?

İncele

Öz Rize Gıda

Öz Rize Gıda

Öz Rize Gıda Turkcell çözümlerini kullanarak sipariş ve teslimat süreçlerini nasıl hızlandırdı?

İncele